Blogger Template by Blogcrowds

Main futsal kat court baru!!

Aduhh.. pinggul cramp.. tapak kaki melecet.. Tapi memang puas and worth it ahh..


Baru balik dari main futsal kat court futsal baru tadi. Yg between Blok A and Blok C. Dari awal sem lepas lagi nampak kawasan tuh tgh construction.. Aku dulu fikir.. "Ni diorg nak buat apa nih..." Beberapa bulan lepas tuh tgk2 ade lah rangka sikit mcm court sukan.. "Aku rasa basketball court kot.." Pastu beberapa bulan lagi lepas tuh baru lah tau.. "Ohh.. Court futsal.." Camne aku tau? Sbb ade dua tiang goal kat situ lah..

Hari rabu lepas roommate Syahir Ali mintak aku tempah court baru tu utk main futsal. Semua roomate lain ade kelas ptg tuh.. aku sorg je yg xde kelas sepanjang hari tuh so aku gak ah yg kene tempah kat STAD.. Kene isi borang.. Name.. matric no.. time of usage aku gi taruk 8.30pm - 11pm.. Lepas tempah tu aku pun dpt ah salinan borang tempahan tuh. Sabtu malam nanti kene tunjuk kat pak guard borang tuh nanti dia pun bukak kan lah lampu and pintu court tu semua.

So sabtu malam pun menjelang. Lepas solat Isyak kitorg pun turun bawah dan pergi ke court sambil melambung2 bola futsal Syahir. Dtg2 je tgk lampu spotlight semua dah on terang benderang. Pintu pun dah x kunci. Punctual gak eh pak-guard2 nih.. Kitorg pun masuk and warm-up kejap.. main passing2 and shoot sementara tunggu pasukan lawan iaitu dorm B1-1-11. Yup B1-1-11. Diorg gak ah yg post video kat facebook diorg tgh menari lagu sorry sorry - super junior tuh. lawak gle sial.. Video boleh dicari di facebook..

Kitorg tunggu lebih kurang stgh jam di situ.. diorg pun sampai.. Ramai lagi org2 yg aku x kenal main kat court sebelah.. mungkin diorg tempah gak kot.. So kitorg pun main ah.. B234 vs B1111 Most of the time aku main keeper and defender je.. aku ni bukannye pandai sgt main bola pun.. boleh dikira kaki bangku ah.. tp mmg minat main ah. bes seronok! adrenaline meningkat!! Masa aku jadi keeper, ade gak ah bola yg bolos masuk gol.. tp xpe.. akhirnye team kte gak yg menang.. 12-9 kot score dia x silap aku.. team aku mmg semua power2 ah. iqbal and syidi ah especially. syidi dtg lambat sket.. kol 10.20 kot.. xtau gi mana tah dia. tp bila dia masuk mmg power ah..

Pastu dah kol 11.10.. x terasa pun kte dah main bola sampai 2jam setengah. Ada bbrp org lagi masih stay kat situ time kitorg blah. Kitorg nak gi kawah thai minum2 jap. Otw tgh jalan tu, tgk blkg sket kat court tgk2 byk lampu spotlight pun dah off.. tinggal 2 je yang on. Pak guard nak signal org yg masih main dlm tu lah tu yg masa utk main dah habis. So kte pun duduk kat kawah thai minum2. Pastu balik dorm.

Dalam dorm kte semua complain yg dorm dah jadi busuk. dengan peluh2 kte bercampur-baur. Kte semua pun ape lagi. Hit the showers ah. Lepas dah habis mandi sabun shampu semua segar, aku pun duduk bersila duduk depan laptop on facebook and tulis blog nih..

Pinggul aku masih tgh cramp skrg nih.. tapak kaki melecet.. nak jalan pun mcm org tua terhegeh2.. x tau pun nanti boleh ke x panjat tangga utk naik atas katil.. Aku x pernah main sepuas camni sblm nih.. berpeluh camni sblm nih.. perghh.. worth it ahh.. next week nak tempah lagi ah. heheh. tp exam fim on that sunday.. noo..

Share |

4 Comments:

  1. Anonymous said...
    alah..
    kalo x peluh pun mmg busukk..
    suhaibsat said...
    eh ko mmg jahat ah pqah :(
    Anonymous said...
    0:)...
    hihi
    Anonymous said...
    membaca seluruh blog, cukup bagus

Post a Comment



Newer Post Older Post Home

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...